1. Home
  2. Aktualności
  3. 47. Bieszczadzki Wyścig Górski – Valvoline – Podsumowanie
47. Bieszczadzki Wyścig Górski  – Valvoline – Podsumowanie

47. Bieszczadzki Wyścig Górski – Valvoline – Podsumowanie

0

Za nami kolejna edycja najstarszego wyścigu górskiego w Polsce. Podczas rozgrywanych  w dniach 21-23 maja zawodów startowało, ze zmiennym szczęściem – 90 zawodników, którzy stawili się na technicznym Badaniu Kontrolnym. Dopisali Kibice, którzy przez 1,5 roku nie mieli z powodu COVID – 19 okazji oglądać zawodników na wyścigowych trasach.  Ci, którzy nie mogli przyjechać w okolice Sanoka, zawody śledzili w internecie: odnotowano rekordową liczbę ok. 20 tys. Widzów dziennie.

W wyścigu zwyciężył Sebastien Petit (FRA), wyprzedzając Igora Drotara (SVK, Skoda Fabia WRC) i Waldemara Kluzę (POL, Skoda Fabia. Za ich plecami toczyła się wyrównana batalia o ułamki sekund, decydujące o zajętych pozycjach w poszczególnych kategoriach  klasach.

uma

Jedyny Polak startujący w kategorii 2 – tzw. bolidów,  Paweł Rzadkosz (Radical SR 3) zajął w Bieszczadach 4 miejsce.

W Kategorii I – samochodów zamkniętych, popularnie nazywanych przez kibiców „dachami” zwyciężył Igor Drotar, wyprzedzając Waldemara Kluzę i Sebastiana Steca (POL, Ford Fiesta).

Zwycięzcy w klasach kategorii 1:

Klasa 1 Waldemar Kluza

Klasa 2a Christian Zaleski (POL, Porsche 911 Turbo S)

Klasa 2b Bartłomiej Madziara (POL, BMW E 36 M3)

Klasa 3a Igor Drotar

Klasa 3b Roman Baran

Klasa 4a Peter Ambruz (SVK, Mitsubishi Lancer EVO IX)

Klasa 5a Bochumir Čambalik  (SVK Honda Civic)

Klasa 5b Wojciech Socha (POL, Renault Clio Sport)

Klasa 10a Jacek Madziara (POL, Subaru Impreza 555)

Klasa 10 b Janusz Jania ( POL, Honda Integra)

Klasa 10c Adam Wojtunik (POL, Honda Civic)

Klasa 11 Bartosz Tondryk (POL, Fiat Cinquecento)

Klasa 12a Tomasz Morawiec (POL Fiat 126p)

Klasa 12c Filip Piotrowski ( Fiat 126p)

Klasa 13 (Cross Cars) Teodor Kocur (POL, Semog Bravo).

W klasyfikacji aut napędzanych na przednią oś wygrał Pumba (POL, VW Scirocco), wśród aut tylnonapędowych najszybciej w wyścigu pojechał Bartłomiej Madziara. I wreszcie grupa E0, dedykowana młodym bądź debiutującym  kierowcom: wśród nich najlepszym wynikiem popisał się Krzysztof Piterak ( POL, Renault Clio Sport). We wprowadzonej w tym roku Kategorii Narodowej na najwyższym stopniu podium stanął Jacek Madziara.

Wśród aur historycznych bezkonkurencyjny okazał się Marek Suder (POL) startujący Fordem Sierra Cosworth –  repliką rajdówki Mariana Bublewicza, dobrze znaną z tras Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

Kolejny zawody z cyklu GSMP już za niecałe dwa tygodnie; w dniach 4 – 6 czerwca kibice i zawodnicy spotkają się na 8 Wyścigu Górskim Magura Małastowska, rozgrywanym w okolicach Gorlic.

Szczegółowe informacje dotyczące 47. Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego-  Valvoline, oraz telewizyjną relację  znaleźć można na stronie internetowej wyścigu www.bieszczadzkiwyscig.pl , Automobilklubu Małopolskiego Krosno www.automalop.pl i Polskiego Związku Motorowego www.gsmp.pzm.pl oraz na profilach facebookowych wpisując „Bieszczadzki Wyścig Górski” bądź 47.Bieszczadzki Wyścig Górski.-Valvoline. Dostępne są  także wyniki on-line (na profilach wyścigu, GSMP.PZM oraz www.wyniki-online.pl) .,  

Foto: Agnieszka Wołkowicz Agencja UMA