Home Aktualności Fiesta WRC na trasie Rajdu Barbórka
Fiesta WRC na trasie Rajdu Barbórka

Fiesta WRC na trasie Rajdu Barbórka

0

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak w iście mistrzowski sposób chcą podziękować fanom za wsparcie i tegoroczny doping. Załoga LOTOS Rally Team w Rajdzie Barbórka pojedzie Fordem Fiestą WRC!

Rok temu, tuż po wygraniu Kryterium Asów na ulicy Karowej, kibice jednym głosem krzyczeli „WRC!”, domagając się startów Kajetanowicza w Rajdowych Mistrzostwach Świata 2018. Nawet on sam nie spodziewał się wtedy, jak wielkich emocji dostarczy nadchodzący sezon.

Rajd Barbórka podsumowuje sezon sportów motorowych i dla rajdowych fanów są jedyną okazją, by zobaczyć Kajetanowicza na polskich odcinkach specjalnych.

To dla mnie jedyny w roku start na polskich odcinkach specjalnych, przed własną publicznością, która jest spragniona oglądania samochodu klasy WRC. W taki sposób chcę podziękować im za doping i wsparcie. Po przejeździe ubiegłorocznej Karowej nie chciałem wysiadać z tego auta, nie wiedząc, czy kiedykolwiek do niego wrócę. Ale warto marzyć i pracować. Nie wahałem się długo przy wyborze, mimo świadomości, że charakterystyka prób może faworyzować mniejsze auta klasy R5, czego dowodem są nasze rezultaty na tego typu odcinkach w mistrzostwach świata. To jednak nie ma znaczenia, bo wiem, jak bardzo chcecie oglądać takie samochody w naszym kraju. Za nami krótki, jednak bardzo pracowity sezon, który pokazał silne strony zespołu LOTOS Rally Team. Start Fordem Fiestą WRC jest dla nas wszystkich nagrodą –wypowiada się kierowca LOTOS Rally Team, Kajetan Kajetanowicz.

Tegoroczny sezon był debiutanckim programem Kajetana Kajetanowicza w mistrzostwach świata. Ustronianin rozpoczął rok od siódmego miejsca w czerwcowym Rajdzie Sardynii, następnie był piąty w sierpniowym Rajdzie Niemiec. W połowie września, mimo problemów technicznych z samochodem, wywalczył czwarte miejsce w Rajdzie Turcji. Starty zakończył w Katalonii, gdzie finiszował na czwartej pozycji, tuż za załogami samochodów fabrycznych.

Pod maską Forda Fiesta WRC znajduje się silnik o pojemności 1,6-litra, który generuje 380 koni mechanicznych przy 450 Nm. Rajdówka napędzana jest na obie osie. Od wersji R5, którą Kajetanowicz rywalizuje w mistrzostwach świata, różni się podzespołami i widocznie większym pakietem aerodynamicznym. Jego waga to 1190 kilogramów, czyli regulaminowe minimum, które zgodnie z przepisami musi być utrzymane.

źródło: https://barborka.pl